- بُعد “الزامات عملکردی” دارای ضریب بار عاملی ۶۴۳/. است. با توجه به اینکه ۰.۶۴۳> 5/0 است، لذا الزامات عملکردی جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور است.
- بُعد “فنآوری اثربخش” دارای ضریب بار عاملی ۷۰۴/. است. با توجه به اینکه ۰.۷۰۴> 5/0 است، لذا فنآوری اثربخش جزئی از ابعاد کیفیت خدمات راهور است.
۶-۴ پرسش دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟
در پاسخ به سؤال فرعی دوم بر اساس آزمون تحلیل عاملی بهعمل آمده مؤلفه های کیفیت خدمات راهور بهشرح جدول (۱۱-۴) میباشد. بر اساس فرض آماری هر یک از مؤلفه ها که بار عاملی آن کمتر از ۵/۰ باشد، حذف و اگر بزرگتر از ۵/۰ باشند، ابقاء میگردند. لذا فرض آماری پاسخ به سؤال فرعی دوم به صورت زیر است:
۵/. ≥ ضریب مؤلفه کیفیت: H0 حذف مؤلفه کیفیت
۵/. < ضریب مؤلفه کیفیت: H1 ابقاء مؤلفه کیفیت
نتایج آزمون تحلیل عاملی مؤلفه بهعمل آمده حاکیست:
۱- مؤلفه کیفیت ردیف ۵۸ (ظاهر صورت کارکنان) دارای بار عاملی ۲۵۸/. است، چون کمتر از ۵/. میباشد. لذا فرض H0 تأیید می شود. ۵/. > 258/. بنابراین مؤلفه مذکور از مدل کیفیت خدمات راهور حذف میگردد.
۲- مابقی مؤلفه های مورد آزمون دارای بار عاملی بزرگتر از ۵/. هستند. لذا فرض H1 درباره همه مؤلفه ها به استثناء یک مؤلفه (ظاهر صورت کارکنان) تأیید گردیدند. نتایج آزمون هر یک از مؤلفه ها در شکل (۵-۴) و جدول (۱۱-۴) گزارش شده است.
جدول ۱۱-۴: نتایج بار تحلیل عاملی مؤلفه های کیفیت خدمات راهور
ابعاد | مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور | ضریب بار عاملی مؤلفه کیفیت |
ظاهر فیزیکی | ۱- اتاق کار کارکنان باید مرتب و تمیز باشد. | ۰.۶۸۷ |
۲- تسهیلات فیزیکی راهور باید از نظر ظاهری زیبا و جذاب باشد. | ۰.۷۸۹ | |
۳- کارکنان راهور باید آراسته باشند و تمیز و پاکیزه به نظر برسند. | ۰.۸۴۷ | |
۴- ظاهر تسهیلات فیزیکی راهور باید با نوع خدماتی که ارائه می دهند، تناسب و مطابقت داشته باشد. | ۰.۸۱۴ | |
۵- ظاهر ساختمانهای راهور (نمای ساختمان، تابلوی ورودی، فضای سبز، نگهبانی و…) باید زیبا باشد. | ۰.۸۵۴ | |
۶- دکوراسیون، اتاق کارکنان (نور، رنگ، پوشش کف دیوارها، شیشه و…) باید شیک و مناسب باشد. | ۰.۸۳۰ | |
قابل اعتماد بودن | ۷- وقتی کارکنان پلیس راهور وعده انجام کاری را در زمان مشخصی می دهند، باید به وعده خود عمل نمایند. | ۰.۸۶۱ |
۸- کارکنان پلیس راهور باید قابل اعتماد باشند. |