شکل ۲-۵: انواع شعاع های حسی و مخابراتی گره های حسگر………………………………………………………………………….۱۹
شکل ۲-۶: نمونه ای از دو گره ی متصل به هم………………………………………………………………………………………………..۱۹
شکل ۲-۷: یک شبکه ی حسگر بی سیم غیر متصل با ۵۰ گره و شعاع مخابراتی m 150……………………………………….20
شکل ۲-۸: یک شبکه ی حسگر بی سیم متصل با ۵۰ گره و شعاع مخابراتی m 400……………………………………………..21
شکل ۲-۹: یک شبکه ی حسگر بی سیم متصل با ۲۵۰ گره و شعاع مخابراتی m 150…………………………………………..21
شکل ۲-۱۰: حفره ی پوشش………………………………………………………………………………………………………………………….۲۲
شکل ۲-۱۱: مدل پوشش شبکه های حسگر ویدئویی………………………………………………………………………………………..۲۴
شکل ۳-۱: همپوشانی بیش از حد نواحی حسی گره های مختلف……………………………………………………………………….۲۷
شکل ۳-۲: عدم پوشش مناسب و ایجاد حفره ی پوششی به علت استقرار نامناسب گره ها…………………………………….۲۷
شکل ۳-۳: انواع شبکه های توری (الف) مثلثی (ب) مربعی (ج) شش ضلعی……………………………………………………….۲۹
شکل ۳-۴: نمودار وارونی……………………………………………………………………………………………………………………………..۳۰
شکل۳-۵: نمودار وارونی برای استقرار تصادفی ۱۰۰ گره…………………………………………………………………………………..۳۱
شکل ۳-۶: الف) مثلث بندی دلانی ، ب) در مثلث بندی دلانی ، گره هایی که دیاگرام وارونی آنها کنار هم قرار گرفته باشند به هم متصل می شوند…………………………………………………………………………………………………………………………..۳۲
شکل ۳-۷: پوشش ۱ تایی (۱-پوشش) بدست آمده از راه حل های شهودی…………………………………………………………۳۵
شکل ۳-۸: روش استفاده از الگوریتم Wake up……………………………………………………………………………………………….36
شکل ۳-۹: یک گره ی حسگر در محاصره موانع غیر قابل نفوذ……………………………………………………………………………۳۸
شکل ۳-۱۰ : شمایی کلی از شبکههای بین خودرویی اقتضایی (VANET)…………………………………………………………..39
شکل ۳-۱۱: استقرار تصادفی ۲۰ گره ی حسگر موبایل………………………………………………………………………………………۴۱
شکل ۳-۱۲: استقرار اصلاح شده ی ۲۰ گره ی حسگر موبایل…………………………………………………………………………….۴۱
شکل ۳-۱۳: نمودار وارونی استقرار تصادفی ۲۰ گره ی حسگر موبایل…………………………………………………………………۴۲
شکل ۳-۱۴: نمودار وارونی استقرار اصلاح شده ی ۲۰ گره ی حسگر موبایل……………………………………………………….۴۲
شکل ۳-۱۵: نمودار انرژی در فواصل مختلف برای طرح استقرار تصادفی ۲۰ گره ی حسگر موبایل………………………..۴۳
شکل ۳-۱۶: نمودار انرژی در فواصل مختلف برای طرح استقرار اصلاح شده ی ۲۰ گره ی حسگر موبایل………………۴۳
شکل ۳-۱۷: مثالی از حرکت گره ها در مدل حرکت تصادفی……………………………………………………………………………..۴۴
شکل۳-۱۸: مدل حرکت بزرگراه……………………………………………………………………………………………………………………..۴۶
شکل ۳-۱۹: مدل حرکت منهتن………………………………………………………………………………………………………………………۴۶
شکل ۳-۲۰: نمونه ای از مسیرها و موانع………………………………………………………………………………………………………….۴۸
شکل ۴-۱: نحوه ی پوشش Sweep………………………………………………………………………………………………………………..51
شکل ۴-۲: تشخیص گره ی مهاجم در پوشش Sweep……………………………………………………………………………………..51
شکل ۴-۳: نمونه ای از استفاده ی مدل های گراف برای پوشش Sweep……………………………………………………………..52
شکل ۴-۴: شبکه های حسگر خودرویی…………………………………………………………………………………………………………..۵۴
شکل ۴-۵: نحوه ی انتشار و برداشت اطلاعات…………………………………………………………………………………………………۵۴
شکل ۴-۶: معماری MOBEYES………………………………………………………………………………………………………………..55
شکل۴-۷ : معماری های مدولار از MOBEYES MSI………………………………………………………………………………….56
شکل ۴-۸: انتشار غیر فعال MOBEYES تک پرشه……………………………………………………………………………………….۵۹
شکل ۴-۹: نقشه ی منطقه ی Westwood……………………………………………………………………………………………………..59
شکل ۴-۱۰: تعداد بسته های دریافت شده با تعداد پرش یک (K=1)………………………………………………………………..60
شکل ۴-۱۱: تعداد بسته های دریافت شده با تعداد پرش سه (K=3)…………………………………………………………………60
شکل ۴-۱۲: نمونه ای از منطقه خدمات RSU……………………………………………………………………………………………….61
شکل ۴-۱۳: موقعیت خودروها و RSU در جاده ها………………………………………………………………………………………..۶۲
شکل ۴-۱۴: در دو قسمت (الف) و (ب) انواع مختلف استفاده از اصل مثلث را مشاهده می کنیم…………………………۶۳
شکل ۴-۱۵: نواحی پوشش داده شده ی جاده………………………………………………………………………………………………..۶۳
شکل ۴-۱۶: نحوه ی پوشش دهی جاده توسط حسگر استاتیک……………………………………………………………………….۶۵
شکل ۴-۱۷: نحوه ی پوشش دهی جاده توسط حسگر دینامیک……………………………………………………………………….۶۵
شکل ۴-۱۸: گره حسگر توسعه یافته برای نظارت بر کیفیت هوا………………………………………………………………………۶۶
راهنمای نگارش پایان نامه درباره مدل سازی پوشش دینامیکی شبکه های حسگر خودرویی بر ...