طرح های پژوهشی انجام شده درباره رساله برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی ...
- یکی از اهداف مدیریت دانش برقراری تعادل میان دانش ضمنی و صریح در سازمان میباشد
- نوآوری در سازمانها میبایست در فرهنگ سازمان وجود داشته باشد
- شناخت فرهنگهای مرتبط با محدوده اجرای مدیریت دانش یا کل سازمان
- فرهنگ فردگرایی همراستا با استراتژی شخصی سازی است
- هر چه تعداد فرایندهای سازمان بیشتر نیاز به مستندسازی بیشتر میشود
- هر فرایند در سازمان مطابق با نوع و نحوه ارائه محصول/خدمت دارای ماهیتی خاص میباشد
- هر چه مشاغل تخصصی تر نیاز به دانش ضمنی بیشتر میشود
- بررسی ماهیت محصول یا خدمت
- بررسی کیفیت و هزینه و نیاز مشتریان از محصول /خدمت
- شناخت بازارهای قابل نفوذ
- شناسایی محصولات قابل تولید در سازمان
- شناسایی میزان نوآوری در آینده سازمان با توجه به استراتژی کسب وکار
- سطح نظارت در سازمانهایی با محیط پیچیده بزرگتر است
- تعیین توانایی سازمان جهت آموزش
- تعیین هزینههای کیفیت
- تعیین فرصتهای بهبود و خلاقیت
- بررسی اندازه فعلی سازمان
- میزان قدرت تصمیم گیری مدیران ارشد، میانی و عملیاتی
- تمرکز میزان قدرت تصمیم گیری افراد ستادی و عملیاتی را کاهش میدهد
- سطح فناوری اطلاعات در سازمان
- تعیین اهداف مدیریت دانش بر مبنای حفظ سرمایههای انسانی و مالی
- تعیین اهداف فعلی و آتی تولیدی یا ارائه خدمات
- تعیین سطح رضایتمندی مشتریان فعلی
-
- تعیین فرایندهای مشتری مداری برای بهبود سازمان
- تحلیل محیط بیرونی
- شناخت رقبا از نظر استراتژی مدیریت دانش، سطح دانش و نوآوری
- تعیین اهداف مدیریت دانش همراستا با مأموریت جهت رساندن سازمان به چشم انداز آن تعیین شود
- مدیریت دانش جهت کسب مزایای رقابتی اجرا میشود
- تعیین مدیران دانش
- مدیریت افقی جهت سازماندهی و مدیریت فعالیتهای سازمان
- در محیطهای پیچیده تعداد عوامل زیادی با هم ارتباط داشته و بروی سازمان تاثیرگذارند
- ترویج و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت
- تعیین نحوه نشر مدیریت دانش
- تعادل بین یادگیری داخلی و خارجی
- تعیین دامنه دانش از نظر تمرکز، فرایند، خلاقیت و…
- تعیین جهت گیری سازمان در پیاده سازی مدیریت دانش
- اهداف تعالی عملیاتی برای سازمان
- تعیین ابزارهای حمایت از سیستم اطلاعاتی در استراتژی کدگذاری
- تعیین حوزه ارزشی سازمان
- تعیین ماهیتهای داراییهای دانشی (صریح، ضمنی)
- تعیین کیفیت کار کارکنان جهت تعیین کیفیت فعلی محصولات یا خدمات
- شناخت و یا طراحی فرایندهای مدیریت دانش
- بررسی سرمایههای فکری سازمان (معنوی و مادی)
- بسترسازی برای فرهنگ گسترش سرمایه دانشی در سازمان
- توجه به ارزشهای یادگیری مستمر
- گسترش و بهبود فناوریهای اطلاعاتی
۴-۲-۲. کدگذاری ثانویه و شکل دهی مقولات:
در مرحله بعد، کدهای اولیه (به علت تعداد فراوان آنها) به کدهای ثانویه تبدیل میشوند. چند کد ثانویه تبدیل به یک کد مفهومی میشود. در جداول ۴-۱۱ تا ۴-۲۶ نتایج کدگذاری باز براساس کد ثانویه، کدهای مفهومی و مقولات ارائه شده است.
جدول ۴-۱۱: کدگذاری ثانویه و شکل دهی کدهای مفهومی و مقولات
مقولات