فرج اله حسینی، سید جمال؛ حسینی، سید محمود.(۱۳۸۷). بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران(پردیس کرج). مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره ۳۹، شماره ۱،صص ۱۳۱-۱۲۳.
فیض بخش، علیرضا. (۱۳۸۰). فرایند شناسایی فرصت های کارآفرینانه، مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف.
قاسمی پویا، اقبال. (۱۳۸۵). ضرورت های آموزش فنی و حرفه ای در جهان امروز، ماهنامه پیوند، شماره ۱۹۸و ۱۹۹.
کرباسی، علی؛ ولدخانی، محمد؛ شرافت، مهرداد؛ عظیم زادگان، حامد. (۱۳۸۱). مروری بر ادبیات کارآفرینی، فصلنامه صنایع، شماره۳۳.
کلانتری، صمد، ربانی، رسول، هزارجریبی، جعفر. (۱۳۸۳). بررسی میزان کارآفرینی دانش آموختگان در عرصه نشریات و مطبوعات، ویژه نامه علوم اجتماعی، شماره ۲۳.
مرکز آمار ایران. (۱۳۹۰). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار. تهران: مرکز آمار ایران.
معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور. (۱۳۹۰). عملکرد پنج ساله برنامه چهارم توسعه، خلاصه گزارش فرابخشی. تهران: معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور.
ملا حسینی، محمد. (۱۳۹۰). پارک علم و فناوری چیست؟ روز نامه همشهری، سه شنبه دهم آبان ماه ۱۳۹۰.
ملک پور، علی. (۱۳۸۴). زمینه ها و موانع فرهنگی توسعه کارآفرینی، مجموعه مقالات همایش ملی کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی.
ملک زاده، غلامرضا؛ کیانی نژاد، آزاده. (۱۳۹۰). بررسی شاخص های فردی موثر مدیران شرکت های فناور نوپا. مجله رشد فناوری. دوره هفتم، شماره ۲۶، صص ۳۲-۲۵.
مقدس فریمانی، شهرام؛ زمانی، غلامحسین. (۱۳۸۶). رهیافت آموزشی گزیداری برای دوره کارشناسی کشاورزی، علوم ترویج و آموزش کشاورزی، سال سوم، شماره ۱ (پیاپی ۵)، صص ۲۶-۱۱.
مقیمی، سید محمد؛ احمد پورداریانی، محمود. (۱۳۸۷). آموزش کارآفرینی در کسب و کار های کوچک و متوسط ایران: نیازها و راهکارها، نشریه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره اول، صص ۲۰۷-۲۴۵.
مکنون، رضا. (۱۳۸۷). راهبرد آموزش عالی، اشتغال و توسعه کشور، مجموعه مقالات کنگره راهبردی توسعه علمی ایران، وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد پیشبرد علوم ایران ۱۴۰۰.
محمدی دینانی، رضا.(۱۳۸۰). بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته های کشاورزی مطالعه موردی دانشکده کشاورزی فجر دانشگاه شهید باهنر کرمان، فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، دوره ۹، شماره ۳۴، صص ۳۳۸-۳۲۷.
ملک محمدی، ایرج؛ شکری، شهاب الدین.(۱۳۸۸). جذب و میزان ماندگاری فارغ التحصیلان کشاورزی دریافت کننده وام اشتغال زراعت، باغداری و دانداری در بازار کار کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره ۵، شماره ۱، صص ۱۶-۱.
نریمانی، شهلا. (۱۳۸۹). بررسی تأثیر پارکهای علم وفناوری برمیزان کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
هادیزاده مقدم، اکرم، رحیمی فیل آبادی، فرج الله. (۱۳۸۴). کارآفرینی سازمانی، تهران: انتشارات جانان.
هستیریچ، رابرت دی. پیترز، مایکل پی. (۱۳۸۳). کارآفرینی، ترجمه سید علیرضا فیض بخش و حمیدرضا تقی یاری، تهران: انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف.
یداللهی فارسی، جهانگیر. (۱۳۸۴). مدل برنامه ریزی توسعه کارآفرینی، مجموعه مقالات همایش کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی رودهن.
یعقوبی، جعفر. (۱۳۸۹). بررسی عوامل بازدارنده کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و ارائه ساز کارهایی برای تقویت آن، نشریه توسعه کاری آفرینی، سال دوم، شماره ۳، صص ۱۳۹-۱۲۱.
ب) فهرست منابع غیرفارسی
Brockhaus, R. (2004). “The Effect of Job Dissatisfaction on The Decision to Start a Business”. Small Business Management Journal, No. 181.
Chek Pit, C. (2002). Entrepreneurial Characteristics among Secondrary School Students in the Federal Territory, M.S. Dissertation, University Kebangsaan Malaysia, available at: http://usasbe.org/knowledge/ proceedings.
Gibb, A. (2002), In pursuit of a new enterprise and entrepreneurship paradigm for learning: Creative destruction, new values, new ways of doing things and new combinations of knowledge, International Journal of Management Reviews, Vol. 4, Issue 3, pp. 233–۲۶۹.
Hisham HJ. Badrul. Osman, Alang. (1995). formal and non-formal education and their contributions on entrepreneurial performance M.S. dissertation, University Keebangsaan Malaysia, available at : http://www.usasbe.org/knowledge/ proceedings.
Hisrich , Robert D. and Peters , Michael P. (2002). entrepreneurship, Tuat Mc Graw- Hill publishing company, fifth edition.
Hosseini S. J., Nadafi, F.,Lashgarara, R.(2012). Investigating the Role of Entrepreneurship Education in Creating Employment in the Agricultural Sector of Iran Case Study of Esfahan Province. American Journal of Scientific Resear, pp. 5-9.
Koh, F. Winston, C. Feichin, T. Tschang, T (2005). “An analytical framework for science parks and technology districts with an application to Singapore.” Jurnal of business venturing. Vol 20. ,pp.217-239.
Rasian, Z. (2009). Higher Education Governance in Developing Countries, Challenges and Recommendations: Iran as a case study. Nonpartisan Education Review / Essays, 5(3). Retrieved May 5, 2010 from http://www.npe.ednews.org/Review/Essays/v5n3.htm.
Shane, S.(2004) “Acadetnic Entrepreneurship: University Spin-offs and Wealth Creation“, Cheltenham, UK, Edward Elgar.
Smit, A. B. (2004). Changing external conditions require high levels of entrepreneurship in agriculture. Proceedings of the 15th International Symposium on Horticultural Economics and Management, International Society for Horticultural Science Publication, Berlin, Germany.
Lofsten, H.Lindelof,P(2002).“Science Parks and the growth of new technology-based firms:academic-industry links, innovation & markets. Research Policy.V.31.pp.859-876.
O’Shea,R. J. Allen,T. O’Gorman,C. Roche,F.(2006).“Universities and Technology Transfer: A Review of Academic Entrepreneurship Literature." The Irish Journal Of Management. Vol 29.pp.11-29.
Wilson, K.(2009). Challenges Facing Entrepreneurship Education. Retrieved May 5, 2010 from http://www.openforum.com.au/ content/ challenges -facing- entrepreneurship-education.
Winston, C. Koh, F. Feichin, T. Tschang, T (2005). “An analytical framework for science parks and technology districts with an application to Singapore." Jurnal of business venturing. Vol 20. ,pp.217-239.
پیوست ها
(( به نام خدا ))
موفقیت ملت ها در دهه های آینده به میزان و چگونگی رشد و تاثیر آن ها در مناسبات علمی، پژوهشی و محصولات استراتژیک آن ها بستگی خواهد داشت. کاربردی کردن دانش و سرآمد بودن در فناوری یکی از شاخص های اصلی توسعه جوامع است. نتایج بررسی های دیده بان جهانی کارآفرینی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حاکی از آن است که بدون توجه کافی به کارآفرینی دانش بنیان نمی توان وضعیت با ثباتی در عرضه رقابت جهانی و حضور فعال در عرصه های علمی و تجاری بین المللی داشت. پارک های علمی و فناوری با هدف تقویت روحیه کارآفرینی در دانشگاه ها و جوامع علمی تشکیل شده و بعنوان نهادی جهت دستیابی به توسعه همه جانبه در نظر گرفته می شود. در همین راستا پرسشنامه حاضر به منظور انجام پژوهشی با عنوان ((تعیین نقش پارک های علمی و فناوری در کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی)) در اختیار شما قرار می گیرد. مساعدت و همکاری شما عزیزان در پاسخگویی به سوالات این پرسشنامه، کمک شایانی در دستیابی به نتایج آتی این پژوهش خواهد داشت. پیشاپیش از صرف وقت و بذل توجه شما سپاسگزارم.
الف) کارآفرینی
گویه | خیلی کم | کم | متوسط | زیاد | خیلی زیاد |
آموزشهای پارکهای علمی فناوری باعث کارآفرینی می شود. |