فیلم ونوار
مجلات تخصصی
بروشور و کتابچه
پوستر و نقشه
راهنماها
تـابـلوهـای خیــابـانی و بیابانی
اعلان ها و اعلامیه ها
علائم نمایشی
کلمات و نشان ها
نمایش
خرید
پرچم ها
مسابقات و سرگرمی ها
قرعه کشی
جوایز و هدایا
نمونه های رایگان
نمایشگاه ها و نمایش ها
کوپنهای خرید
تخفیف های تشویقی
اعتبارات با بهره کم
برنامه های تفریحی
تخفیف تجاری
ملاقات ها
سررسیدنامه و تقویم
وسایل تبلیغاتی
مواد آموزشی
گـردش هـای دسـته جمعی
میهمانی ارباب
جراید و رسانه ها
سخنرانی ها
سمینارها
گــزارش هــای ســالیانه شرکت
انجــام امور خیــریه و اجتماعی
انتشارات
روابط اجتماعی
نمــایــش حــضـوری محصول
ملاقات های فروش
مذاکرات تجاری
بازرایابی تلویزیونی
برنامه های ترغیبی
حضور در نمایشگاه ها
بخش چهارم
منابع و قابلیت ها
۲-۴-۱) تعریف و مفهوم منابع شرکت
منابع شرکت - شامل تمامی دارایی ها،ظرفیتها، فرایندهای سازمانی ،ویژگی بنگاه، اطلاعات ، دانش وغیره است که بنگاه را قادر میسازد تا استراتژی هایی را به کار بگیرند که کارایی و بهرهوری را افزایش دهد . منابع عبارتست از عوامل تولیدی که یک شرکت به وسیله آن ها کالا و خدمات با ارزش را برای مشتریانش تولید می نماید. (p98،۲۰۱۳،Leonidou et.al)
۲-۴-۲) انواع منابع
منابع به دو دسته اساسی تقسیم شده اند: منابع ملموس و منابع ناملموس. منابع ملموس شامل عواملی است که ارزش مالی و فیزیکی دارند و در صورتهای مالی سازمان منظور میشوند. منابع ناملموس شامل عواملی هستند که غیر فیزیکی یا غیر مالیاند.( p98، ۲۰۰۰، Fahy)
۲-۴-۲-۱) منابع ملموس ـ منابع ملموس به صورت عواملی که میتوانند مشاهده شوند، ماهیتا مالی هستند، خصوصیات فیزیکی دارند، در تملک و کنترل سازمانند و دارای ارزش حسابداری هستند که در صورتهای مالی سازمان ثبت شده اند، تعریف شده اند. بر اساس ماهیتشان، این منابع تجسم ملموس دارند (میتوانند مشاهده شوند، لمس شده و توسط استانداردهای حسابداری محاسبه شوند). منابع ملموس شامل موارد زیرند:
۲-۴-۲-۱-۱) منابع مالی شرکت
پول نقد: شامل پول رایج (در دست یا بانک) بدست آمده از کسب و کار.
سرمایه های مالی: مثل وامهای بانکی و اوراق بهادار و سهام.
سرمایه گذاریهای مالی: سرمایه گذاریهایی مثل وجوه بازار سهام، اوراق بهادار قابل معامله و مشارکتهای سازمانی ( p99، ۲۰۰۰، Fahy)درواقع مربوط به ابعادمالی می باشد مثل جریان مالی،بهره وری ،کار و قدرت بازسازی و احیا،که در به دست آوردن ثبات و موفقیت استراتژی های بازاریابی مهم و اساسی هستند . (p98،۲۰۱۳،Leonidou et.al)
۲-۴-۲-۱-۲) منابع فیزیکی شرکت
ساختمانها: شامل کارخانهها، ادارات، انبارها، فروشگاهها همرا با محل آن ها.