شناخت تأثیر فناوری شرکت در انتخاب استراتژی ورود به بازار بین المللی
۱-۵ - فرضیه های تحقیق
۱-۵- ۱- فرضیه اصلی
عوامل مرتبط با شرکت بر انتخاب استراتژی ورود بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد .
۱-۵- ۲- فرضیه های فرعی
۱- اهداف و راهبردهای شرکت در انتخاب استراتژی ورود به بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۲- تجربیات شرکت بر استراتژی ورود به بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۳- منابع و قابلیت های شرکت بر پیشبرد استراتژی های شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۴- ویژگی های ساختاری شرکت بر جلب اعتماد بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۵- ویژگی های فرهنگی شرکت ها بر تداوم حضور در بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۶- اعتبار شرکت بر انتخاب استراتژی ورود به بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۷- فناوری شرکت بر انتخاب استراتژی ورود به بازار بین المللی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
۱-۶ - مدل مفهومی تحقیق
مدل مورد استفاده در این تحقیق با بهره گرفتن از مدل های موجود در ادبیات موضوع و نظر خبرگان طراحی شده است. عوامل مرتبط با شرکت در انتخاب استراتژی های ورود به بازار بین المللی در این مدل به هفت دسته ؛ اهداف و راهبردها ، تجربیات شرکت ، منابع و قابلیت های شرکت ، ویژگی های فرهنگی ، ویژگی های ساختاری ، فناوری شرکت و اعتبار شرکت تقسیم بندی و ارائه شده است .
نمودار شماره (۱ - ۱ ) مدل مفهومی پژوهش
۱-۷- استفاده کنندگان از پژوهش
تحقیق حاضر برای استفاده کنندگان زیر توصیه میگردد:
شرکتهای صادراتی – وارداتی
محققین، دانشجویان و سایر علاقهمندان به موضوع بررسی عوامل مرتبط با شرکت در انتخاب استراتژی های ورود به بازار بین المللی .
۱-۸ - قلمرو پژوهش
۱-۸-۱ - قلمرو موضوعی پژوهش
این پژوهش به بررسی عوامل مرتبط با شرکت در انتخاب استراتژی های ورود به بازار بین المللی در شرکت چدن پارس شهرستان ساوه می پردازد .
۱-۸-۲ - قلمرو مکانی پژوهش
قلمرو مکانی این پژوهش شرکت چدن پارس شهرستان ساوه با هدف بررسی عوامل مرتبط با شرکت در انتخاب استراتژی های ورود به بازار بین المللی می باشد .
۱-۸-۳- قلمرو زمانی پژوهش
از نظر زمانی این پژوهش قصد دارد عوامل مرتبط با شرکت را در شرکت چدن پارس شهرستان ساوه در دهه اخیر مورد بررسی قرار دهد . جمع آوری اطلاعات این پژوهش در فاصله زمانی دی ماه سال ۱۳۹۳ تا اواخراردیبهشت ماه ۱۳۹۴ انجام یافته است.
۱-۹- مفاهیم و اصطلاحات
۱-۹-۱- بازار
تعریف مفهومی:
یک بازار مجموعه ای است از خریداران بالفعل و بالقوه یک کالا( محب علی و فرهنگی، ۱۳۷۸:۱۴)
محلی برای مبادلات بالقوه(روستا و همکاران، ۱۳۸۰)
تعریف عملیاتی:
منظور از بازار در این تحقیق بازارهای بین المللی و خارج از کشور می باشد.
۱-۹-۲- بازاریابی
تعریف مفهومی:
فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله (کاتلر،فیلیپ[۱۲])
همه تلاش های نظام مند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشی جامعه و هدف های سازمان (روستا و همکاران،(۷-۱۵ :۱۳۸۸
فرآ یند برنامه ریزی و تحقق یکی ایده، قیمت گذاری، تبلیغات و توزیع کالا، خدمات و یا عقاید و اندیشه ها است به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضا شود.( انجمن بازاریابی آمریکا)
تعریف عملیاتی:
منظور از بازاریابی در این تحقیق بازارهای بین المللی و خارج از کشور می باشد.
مفاهیم اصلی بازاریابی
- خواسته :
خواسته شکلی است که نیازهای انسان تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت انفرادی به خود می گیرد.
بسیاری از فروشندگان ، خواسته ها و نیاز ها را با هم اشتباه می کنند . ممکن است تولید کننده تیغه های مته چنین تصور کند که مشتری به تیغه مته نیاز دارد ، در حالی که نیاز واقعی و حقیقی مشتری ، یک حفره یا روزنه است . (کاتلرو فلیپ[۱۳]،۲۰۰۸)
- تقاضا :