جدول شماره ۲-۳: نرخ پاسخ به تبلیغات در صبح
مدت زمان بعد از ظهر
زمان
۱۴-۱۳
۱۵-۱۴
۱۶-۱۵
۱۷-۱۶
نرخ
۷۰/۴%
۶۸/۱%
۴۶/۰%
۵۸/۳%
زمان
۱۸-۱۷
۱۹-۱۸
۲۰-۱۹
۲۱-۲۰
نرخ
۵۱/۰۴%
۵۸/۰۱۲%
۸۴/۰۹%
۲۳/۰۴%
با تحلیل الگوی رفتاری روزانه مشتریان ، می توان ارزش تبلیغات موبایلی را بهینه کرد، با توجه به بررسی الگوهای رفتاری خرید مصرف کنندگان در کشور ژاپن ۹۰% افراد وقتی که در یک فروشگاه قدم می زنند هیچ نام خاصی را در ذهن خود ندارند، بنابراین زمانبندی از طریق تبلیغات تلفن همراه می تواند مستقیماً آنها را به نام تجاری مورد نظر در زمان مناسب هدایت کند.تحلیل ها نشان می دهد که تماس مشتریان و استفاده از الگوها بسیار مشابه بوده است، زیرا واقعه خرید ممکن است وقتی که آنها در نقطه تماس هستند در هر زمان رخ دهد.به عنوان مثال در بررسی الگوی خرید بین خانمهای ۲۰ تا ۳۰ ساله و ۳۰ تا ۴۰ ساله، خانمهای ۲۰ تا ۳۰ ساله اغلب محصولات مورد نظرشان را در صبح خریداری می کنند نزدیک ظهر و در بعدازظهرها نزدیک برگشت به خانه.اما خانم های بین ۳۰ تا ۴۰ سال از ۱۰ صبح تا ظهر و از ۲ بعدازظهر تا ۷ بعد ازظهر خرید می کنند(Lee et al. 2006 ).
به عنوان یک مورد کاوی ، شرکت مکدونالد، موفقیت چشمگیری در این زمینه کسب کرده است به طوری که تبلیغات موبایلی را جایگزین تبلیغات به وسیله دیگر رسانه ها مثل روزنامه و تلویزیون و اینترنت کرده است.شیوه مکدونالد ارسال تبلیغات با کوپن در زمان نهار بود) .(lee et al. 2006 ,
۲-۲-۷-۲-۳٫ شخصی سازی بر اساس ترجیحات مشتری
شخصی سازی بر اساس ترجیحات مشتری ، به معنای شخصی سازی پیام بر اساس علایق و نیازهای از آن یاد شده است.مرتبط بودن پیام ” مرتبط بودن پیام ” مشتری است و اغلب در ادبیات موضوع با عنوان به عنوان یکی از عوامل مهم اثربخشی تبلیغات پیامکی در تحقیقات متعددی ، مکرراً عنوان شده است Anderson and Nilson et al,2002 (.
بامبا و بارنز دریافتند که ادراک مشتریان نسبت به تبلیغات پیامکی معمولاً منفی است.بیشترین چیزی که مشتریان را آزار می دهد ، تبلیغات ناخواسته است.هدف از مطالعه شان ، درک وقوع تمایل مشتریان به دادن اجازه برای دریافت تبلیغات پیام متنی بود.نتایج نشان داد که مشتریان اجازه دریافت تبلیغات پیامکی که نامرتبط است را نمی دهند و تبلیغاتی را می پذیرند که مرتبط اند حتی اگر نام برند آشنا نباشد.بازاریابان می بایست تلاش زیادی صرف متقاعد کردن مشتریان به خرید محصولات و خدماتشان از طریق بازاریابی سیار کنند.دریافت تبلیغات پیامکی زمانیکه مشتریان در حال جابه جایی یا کارکردن هستند،گاهی برای آنها مزاحم
و مختل کننده است . اگر بازاریابان تمایل دارند که تبلیغاتشان را پذیرفتنی تر و جذاب تر سازند، آنها نیاز به مطالعه آنچه که مشتریان واقعاً می خواهند، دارند( Barnes,2007 Bamba and ).
۲-۲-۷-۳٫ خصوصیات دموگرافیک
همانطور که باروتکا۱ (۲۰۰۷) اظهار کرده است، افراد از گروه های سنی مختلف و مشاغل گوناگون ، از نظر نگرششان نسبت به بازاریابی سیار ، بسیار متفاوتند.جوانان ، نگرش مثبتی نسبت به سرگرمی های سیار نشان داده اند در حالیکه مشتریان مسن، نگرش منفی نسبت به خرید سیار۲ گزارش کرده اند.مهمترین مشتریان برای تبلیغ کنندگان بیسیم ، افراد جوانی هستند که درآمد بالایی دارند، از خدمات اینترنت استفاده نمی کنند و به عنوان کارمند در سازمانهای عمومی ، مشغول به کارند.
طبق گفته راوالد و گرانروس ۳(۱۹۹۶)، زمینه یا سابقه مشتری، ارزشها، الزامات ، تمایلات و منابع مالی وی از یک مشتری به دیگری متفاوت است .بنابراین، آنها احتمالاً به روش های گوناگون نسبت به خدمات مختلف واکنش نشان می دهندKamran S.,2011 ) Ravald and Gronroos,1996 cited in Muzaffar F. &).