میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۴۰/۱۴ ۸۲/۱ ۳۶/۸ ۰۰۱/
عادی ۴۸/۱۷ ۸۵/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۳ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره مقابله مستقیم در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد میزان مقابله مستقیم در والدین فرزندان عادی بیشتر از والدین فرزندان اختلال سلوک بوده است
نمودار ( ۴-۱ ) مقایسه میانگین نمره مقابله مستقیم در دو گروه
جدول ( ۴-۴ ) مقایسه میانگین نمره فاصله گرفتن در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۱۸/۱۷ ۹۰/۱ ۲۰/۸ ۰۰۱/
عادی ۲۰/۱۴ ۶۹/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۴ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره فاصله گرفتن در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد فاصله گرفتن در والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بیشتر از والدین عادی بوده است .
نمودار ( ۴-۲ ) مقایسه میانگین نمره فاصله گرفتن در دو گروه
جدول ( ۴-۵ ) مقایسه میانگین نمره خود کنترلی در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۵۸/۱۳ ۶۷/۱ ۱۳/۹ ۰۰۱/
عادی ۷۸/۱۶ ۸۲/۱
براساس نتایج جدول (۴-۵) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره خود کنترلی در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد خود کنترلی در والدین دارای فرزندان عادی بیشتر از والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بوده است .
نمودار ( ۴-۳ ) مقایسه میانگین نمره خود کنترلی در دو گروه
جدول (۴- ۶ ) مقایسه میانگین نمره طلب حمایت اجتماعی در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۷۸/۱۲ ۵۱/۱ ۰۳/۱۶ ۰۰۱/
عادی ۸۲/۱۷ ۶۲/۱
براساس نتایج جدول (۴- ۶ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره طلب حمایت اجتماعی در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد طلب حمایت اجتماعی در والدین دارای فرزندان عادی بیشتر از والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بوده است.
نمودار (۴-۴ ) مقایسه میانگین نمره طلب حمایت اجتماعی در دو گروه
جدول (۴-۷ ) مقایسه میانگین نمره پذیرش مسئولیت در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۶۶/۱۴ ۹۸/۱ ۳۱/۹ ۰۰۱/
عادی ۸۶/۱۷ ۳۹/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۷ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره پذیرش مسئولیت در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد پذیرش مسئولیت در والدین دارای فرزندان عادی بیشتر از والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بوده است
نمودار (۴-۵ ) مقایسه میانگین نمره پذیرش مسئولیت در دو گروه
جدول ( ۴-۸ ) مقایسه میانگین نمره گریز – اجتناب در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۴۰/۱۸ ۳۳/۲ ۱/۱۴ ۰۰۱/
عادی ۳۰/۱۲ ۹۷/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۸ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره گریز – اجتناب در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد گریز – اجتناب در والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بیشتر از والدین دارای فرزندان عادی بوده است
نمودار(۴-۶) مقایسه ی میانگین نمره گریز- اجتناب در دو گروه
جدول ( ۴-۹ ) مقایسه میانگین نمره حل مسئله برنامه ریزی شده در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۰۰/۱۳ ۶۹/۱ ۵/۱۳ ۰۰۱/
عادی ۵۸/۱۷ ۶۷/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۹ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره حل مسئله برنامه ریزی شده در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد حل مسئله برنامه ریزی شده در والدین دارای فرزندان عادی بیشتر از والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بوده است
نمودار ( ۴-۷ ) مقایسه میانگین نمره حل مسئله برنامه ریزی شده در دو گروه
جدول (۴-۱۰ ) مقایسه میانگین نمره ارزیابی مجدد مثبت در دو گروه
میانگین انحراف معیار t p
دارای اختلال سلوک ۶۶/۱۲ ۸۶/۱ ۸/۱۴ ۰۰۱/
عادی ۷۶/۱۷ ۵۴/۱
براساس نتایج جدول ( ۴-۱۰ ) t مشاهده شده در سطح ۰۵/≥p معنی دار بوده . بنابراین بین میانگین نمره ارزیابی مجدد مثبت در دو گروه تفاوت وجود دارد . اطلاعات جدول نشان می دهد ارزیابی مجدد مثبت در والدین دارای فرزندان عادی بیشتر از والدین دارای فرزندان اختلال سلوک بوده است
نمودار (۴-۸ ) مقایسه میانگین نمره ارزیابی مجدد مثبت در دو گروه
فرضیه ۲-آیا بین ویژگی های شخصیتی والدین نوجوانانی که اختلال سلوک دارند با والدینی که نوجوانان عادی دارند، تفاوت وجود دارد؟
ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد مقایسه ی ویژگیهای شخصیتی، سبکهای مقابله ای و میزان ...