شفیعآبادی، عبدالله و ناصری، غلامرضا (۱۳۸۰). نظریه های مشاوره و رواندرمانی، تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی تهران.
شهنیییلاق، منیجه؛ عزیزیمهر، الهه و مکتبی، غلامحسین (۱۳۹۲). رابطه علی تعارض آشکار و تعارض نهان بین والدین با عملکرد تحصیلی با میانجیگری رابطه والد فرزند، رفتار ضداجتماعی و افسردگی در دانش آموزان دبیرستان. فصلنامه مشاورهی کاربردی، ۲ (۳)، ۱۶-۱٫
صمدی، سیدعلی (۱۳۸۸). ناتوانی هوشی. تهران : نشر دانژه.
صابری، هایده (۱۳۸۷). همهگیرشناسی اختلالهای رفتاری در کودکان مقطع ابتدایی. مجله اندیشه و رفتار. ۲(۲).
عارفی، مژگان (۱۳۸۶). ارائه یک الگوی علمی برای عملکرد اجتماعی بر اساس نظریه ذهن با میانجیگری باورهای ماکیاولیستی و همدلی، (رساله دکتری، ۱۳۸۶٫ دانشگاه شیراز).
غباریبناب، باقر؛ حسین خانزاده فیروزجاه (۱۳۸۸). روانشناسی و آموزش کودکان با کمتوانی هوشی. تهران: نشر دانژه
فرخنده، محمد و به پژوه، احمد (۱۳۸۲). مقایسه اثربخشی روش های مشاوره گروهی و اقتصاد ژتونی درکاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی. مجله روانشناسی، ۷ (۴)، ۳۸۶-۳۷۲٫
کامران، فریدون (۱۳۸۴). نقش عدم همدلی والدین بر بزهکاری نوجوانان. فصلنامه تخصصی جامعه شناسی، ۱(۴)، ۱۰۵-۱۱۷٫
کاکاوند، علیرضا (۱۳۹۰). روانشناسی مرضی کودک. چاپ سوم. تهران: ویرایش
کاپلانـسادوک (۱۳۸۴). خلاصه روانپزشکی، علوم رفتاری ـ روانپزشکی؛ (ترجمه پورافکاری، نصرتالله). تهران: انتشارات شهرآشوب.
گلچین، رومینا و حسینینسب، سیّد داود (۱۳۹۲). مقایسه مشکلات رفتاری فرزندان در مادران با هوش هیجانی بالا و پایین. فصلنامه آموزش و ارزیابی. ۶ (۲۴)، ۲۴-۱۳٫
مرادی، حسین و رضایی جمالویی، حسن (۱۳۹۲). اختلالهای رفتاری و هیجانی: ماهیت، ارزیابی و درمان. تهران: نشر وانیا.
ماسن پاول هنری و همکاران (۱۳۹۲). روانشناسی رشد و شخصیت. ترجمه مهشید یاسایی. تهران: ماد
میلانیفر، بهروز (۱۳۹۲). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. تهران: قومس
نوروزی، زهرا (۱۳۸۹). بررسی نقش خود تنظیمی و همدلی در پرخاشگری و ارتباط با همسالان در گروهی از دانش آموزان دبیرستان شهر شیراز. (پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۹٫ دانشگاه شیراز).
ویکسنلسون، ریتا و ایزرایل، آلن سی (۱۳۸۷). اختلالهای رفتاری کودکان؛ (ترجمه منشیطوسی، محمدتقی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
هالان، کافمن (۱۳۸۸). دانش آموزان استثنایی (مقدمهای بر آموزش ویژه)؛ (ترجمه علیزاده، حمید؛ صابری، هائیده؛ هاشمی، ژانت و محیالدین، مهدی). تهران: ویرایش.
هاردمن، مایکل ام؛ درو، گیلفوردجی و اگن، ام وینستون (۱۳۸۸). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی” جامعه، مدرسه و خانواده"؛ (ترجمه علیزاده، حمید؛ گنجی، کامران؛ یوسفیلویه، مجید و یادگاری، فریبا). تهران: انتشارات دانژه.
منابع انگلیسی
Angold, A., Castello, E. J., & Erkanli, A. (1999). Journal Child Psychiatry, ۴۰, ۵۷- ۸۷٫
Aries, p. (1962). Centuries of Childhood. New York: Vintage Books.
American Psychology Assiciation (2013). DSM-5. Intellectual Disability.fact Sheet.
American Psychology Association (2010). Understanding Anexiety Disorder and Effective Treatment.
Achenbach, T. M., Rescorla, L. A. (2001). Manual for the ASEBA School-Age Forms & Profiles. Burlington, VT: University of Vermont. Research Center for Children, Youth, & Families.
AAMR Ad Hoc Committee on Termonology and Classification. (1992). Mental Retardation: Defination, Classification, and System of Support (9th Ed). American Association on Mental Retardation.
AAIDD Ad Hoc Committee on Terminology and Classifi cation. (2010). Intellectual disability: Definition, classification, and systems of supports (۱۱th Ed.). Washington, DC: American Association.
Abbeduto, L., Seltzer, M. M., Shattuck, P., Krauss, M. W., Orsmond, G., & Murphy, M. (2004). Psychological well-being and coping in mothers of youths with autism, Down syndrome, or Fragile X syndrome. American Journal on Mental Retardation. 109, 237-254.
Albiero, P., Matricardio, G., Speltri, D & Toso, D. (2008). The Assesment of Empathy in Adolescent: A Contribution to the Italian Validation of the Basice Empathy Scale. Journal of Adolescence. 1-16.
Appleton, P. L., Ellis, N. C., Minchom, P. E., Lawson, V., Boll, V., & Jones, P. (1997). Depressive symptoms and self-concept in young people with spina bifida. Journal of Pediatric Psychology. 22, 707–۷۲۲٫
Batshaw, M. L., Roizen, W.J., Lotrecchiano, G. R. (2012). Children with Disabilities (۷ Th Ed). Brookes Publishing.
Batson, C. D., Batson. J.C., Griffit, C.A. (1989). “Negative Relief and Empathy-Altruism Hypothesis". Journal of Personality and Social Psychology. 56, 922-933.
Brennan, P. A., Le Brocque, R., & Hammen, C. (2003). Maternal depression, parent-child relationships, and resilient outcomes in adolescence. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry. 42, 1469–۱۴۷۷٫
Benner, G. J., Nelson, J. R., Ralston, N. C., & Mooney, P. (2010). A Meta-analysis of the effects of reading instruction on the reading skills of students with or at-risk of behavioral disorders. Behavioral Disorders. ۳۵, ۸۶–۱۰۲٫
Bauer, P. E. (2008). Perspective: Prenatal screening for Down syndrome. Intellectual and Developmental Disabilities. 46, ۲۴۷–۲۵۱٫
Bhatia, M. S., Kabra, M., & Sapra, S. (2005). Behavioral Problems in Children with Down syndrome. Indian Pediatrics. 42 (17). 674-680.
Bailey, D. B., Hatton, D. D., Tassone, F., Skinner, M., & Taylor, A. K. (2001). Variability in FMRP and early development in males with Fragile X syndrome. American Journal on Mental Retardation. 106, 16–۲۷٫
Baker, B. L., McIntyr, L. L., Blacher, J., Crnic, K., Edelbrock, C., & Low, C. (2003). Pre-school children with and without developmental delay: Behaviour problems and parenting stress over time. Journal of Intellectual Disability Research. 47, 217–۲۳۰٫
Bader. S. H., Barry, T. D., & Hann, J. A. H. (2015). The Relation between Parental Expressed Emotion and Externalizing Behaviors in Children and Adolescents with an Autism Spectrum Disorder. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities. ۳۰(۱), ۲۳-۲۴٫
Beirn-Smith, M., Patton, J. R., Kim, S. H. (2006). Mental Retardation: An Introduction to Intellectual Disabillities.
Borkowski, J. G., Ramey, S. L., & Bristol-Power, M. (2002). Parenting and the child’s world: Influences on academic, intellectual, and social-emotional development. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Baker, J. K., Smith, L. E., Greenberg, J. S., Seltzer, M. M., & Taylor, J. L. (2011). Change in maternal criticism and behavior problems in adolescents and adults with autism across a 7- year period. Journal of Abnormal Psychology. 120(2), 465–۴۷۵٫
Blacher, J., Baker, B. L., & Kaladjian, A. (2013). Syndrome specificity and mother-child interactions: Examining positive and negative parenting across contexts and time.
Bauer, A. M., & Shea, T. M. (1999). Learner with Emotional and Behavioral Disorder: An Introduction. Upper Sadlle River, NJ: Prentice-Hall.
Brojčin B, Banković S, Japundža-Milisavljević M. (2011). Socijalne veštine dece i mladih s intelektualnom ometenošću, Nastava i vaspitanje, 3, 419-29.
Bernheimer, L. P., Keogh, B. K., & Guthrie, D. (2006). Young children with developmental delays as young adults: Predicting developmental and personal-social outcomes. American Journal on Mental Retardatio., ۱۱۱, ۲۶۳–۲۷۲٫
Blair, R. J. R. (2008). Fine cuts of empathy and the amygdala: Dissociable deficits in psychopathy and autism. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. ۶۱, ۱۵۷–۱۷۰٫
Bowllby, J. (1951). Maternal Care and Maternal Health. World Health Organization, Geneva.
Bakermans-Kranenburg, M. J., van IJzendoorn, M. H., Juffer, M. (2003). Less is more: meta-analyses of sensitivity and attachment interventions in early childhood. Psychology Bull. 129,195–۲۱۵٫
Brody, L. R., & Hall, J. A. (2000). Gender, emotion, and expression. In M. Lewis & J. M. Haviland-Jones (Eds.), Handbook of emotions (۲nd Ed.) (pp. 338-349). New York: Guilford Press.
Baron-Cohen, S. (2002). “The extreme male brain theory of autism.” Trends in Cognitive Sciences. ۶, ۲۴۸-۲۵۴٫
Colman, I., Murray, J., Abbott, R. A., Maughan, B., Kuh, D., Croudace, T. J., & Jones, P. B. (2009). Outcomes of conduct problems in adolescence: 40 year follow-up of national cohort. British Medical Journal. 338, 2281-2986.
Carlin, M. T., Chrysler, C., & Sullivan, K. (2007). Conjunctive search in individuals with and without mental retardation. American Journal on Mental Retardation. ۱۱۲, ۵۴–۶۵٫
راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی درباره پیش بینی-مشکلات-رفتاری ـ- عاطفی-در-کودکان-کم توان-ذهنی-بر-اساس-همدلی-مادران شان- فایل ۲۴