تعداد کمتر از میانه
تعداد مساوی میانه
تعداد بیشتر از میانه
سطح معنی داری
۷۳/۲
۹۲۴/۰
۳
۷۵
۲۳
۵۵
۹۶۷۲/۰
همانطور که از نتایج جدول ۴-۱۳ملاحظه می گردد، میانگین متغیر وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان، ۷۳/۲ با انحراف معیار ۹۲۴/۰ و میانه ۳ می باشد. همچنین سطح معنی داری آزمون علامت معادل ۹۶۷۲/۰ ، لذا در سطح فرض صفر را رد نمی کنیم و آن را می پذیریم، یعنی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان جدید از حیث شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان کارآمد نیست.
فرضیه ششم: نظام ارزیابی عملکرد کارکنان جدید از حیث بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان کارآمد است.
با توجه به آنکه متغیر وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان، دارای توزیع نرمال است، لذا از آزمون غیر پارامتری tی یک نمونه ای برای آزمون فرضیه استفاده خواهد شد. حال اگر فرض کنیم که :
: میانگین واقعی متغیر وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان، در جامعه مورد بررسی.
جدول۴-۱۴-: آزمون tی یک نمونه ای، وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان
میانگین
انحراف معیار
آماره t
درجه آزادی
سطح معنی داری
۱۵/۳
۸۵۸/۰
۲۲/۲
۱۵۲
۰۱۴/۰
همانطور که از نتایج جدول۴-۱۴ ملاحظه می گردد، میانگین متغیر وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان، ۱۵/۳ با انحراف معیار ۸۵۸/۰ می باشد. همچنین مقدار آماره tی یک نمونه ای ۲۲/۲ و سطح معنی داری آزمون معادل ۰۱۴/۰ ، لذا در سطح فرض صفر را رد و فرض مقابل را می پذیریم ، یعنی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان جدید از حیث بهبود نظام ارتباطات بین کارکنان کارآمد است.
فرضیه هفتم: نظام ارزیابی عملکرد کارکنان جدید از حیث تعیین افراد مشمول بازخریدی و اخراج کارآمداست.
با توجه به آنکه متغیر وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد ازحیث تعیین افراد مشمول بازخریدی و اخراج، دارای توزیع غیر نرمال است، لذا از آزمون غیر پارامتری علامت یک نمونه ای برای آزمون فرضیه استفاده خواهد شد. حال اگر فرض کنیم که :
M: میانه واقعی متغیر وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث تعیین افراد مشمول بازخریدی و اخراج ، در جامعه مورد بررسی.
جدول ۴-۱۵: آزمون علامت یک نمونه ای، وضعیت کارآمدی نظام ارزیابی عملکرد از حیث تعیین افراد مشمول بازخریدی و اخراج