" مقاله-پروژه و پایان نامه – قسمت 30 – 3 "
“
-
- ۲ –همان ، ص۹۸ ↑
-
- ۳ –و نحن له من المویدین ، اصول الفقه ، ج ثالث ، ص ۹۰ ↑
-
- ۴ – خراسانی ، محمد کاظم ، همان ج۲ ، ص۱۰۰-۹۷ ↑
-
- ۵ – صدر ، محمد باقر ،دروس فی علم الاصول ،دارالکتاب ،چاپ اول ،بیروت ، ج۳ ، الجزء الاول ، ص ۲۴۵٫ ↑
-
- ۶ –خراسانی ، محمد کاظم ، همان ، ج ۲ ، ص ۱۱۴ ↑
-
- ۷ – انصاری ، مرتضی ، همان ، ص۱۰۰ ↑
-
- ۱ – خراسانی ، محمد کاظم ، همان ، ج۲ ، ص ۹۸٫ ↑
-
- ۲ – انصاری ، مرتضی ، همان ، ج۳ ، ص۹۴ ↑
-
- ۳ – مظفر ، محمد رضا ،الاصول الفقه ،مؤسسه مطبوعاتی ، اسماعیلیان ،چاپ دوم ، قم ، جلد ثالث ، ص ۹۲ ↑
-
- ۴ –صدر ، محمد باقر ، همان ، ج اول ، ص ۲۵۲ ↑
-
- ۱ –خویی ، ابوالقاسم ، تقریرات البحث، مؤسسه ال بیت ، چاپ دوم، قم ، ج۲ ، ص۳۲۱٫ ↑
-
- ۲ – به خبر عادل در متون خبر عدل نیز اطلاق می شود (جایگزینی مصدر در مقام اسم فاعل به جهت افاده معنی مبالغه است) ↑
-
- ۳ –الحدائق الناظره ، الشیخ یوسف البحرانی ، ج ۵ ، ص ۲۵۱ ↑
-
- ۴ –حر عاملی ، همان ، ج۱۴ ، باب ششم . ↑
-
- ۵ – همان، ج ۴ ، باب سوم ، الاذان و الاقمه ↑
-
- ۶ – نجفی ، محمد حسن ، همان ، ، ج ۶ ، ص ۱۷۱٫ ↑
-
- ۱ – خویی ، ابوالقاسم ، همان ، ج۲ ، ص۳۱۹ ↑
-
- ۲ – صدر ، محمد باقر ، همان ، ج۲ ، ص ۱۰۲٫ ↑
-
- ۳ –کتاب الطهارات مولانا ، امام روح الله موسوی خمینی ،الجزء الثالث ، ص ۵۵۷٫ ↑
-
- ۴ –وسایل الشیعه ، ج ۱۲ ، باب ۴ ، از ابواب ما یکتسب به ، ص۶۰٫ ↑
-
-
- ۱ هر چیزی برای تو حلال است یا به طور مشخص بدانی که حرام است (در آن صورت ) پس رهایش کن و آن مثل لباسی است که آن را خریده ای و می پوشی در حالی که دزدی است و مملوکی که در نزد توست شاید آزاد باشد در حالی که خود را فروخته یا گول خورده باشد و قهرا به فروش رفته باشد یا زنی که زوجه توست در حالی که خواهرت یا خواهر رضاعی توست . و اشیاء تماما بر همین منوال هستند تا زمانی که غیر آن برای تو روشن گردد . و یا اینکه بینه بر آن اقامه گردد . ↑
-
-
- ۲ –صدر ، محمد باقر ، همان ، ج ۲ ، ص ۳۲٫ ↑
-
- ۳ –حر عاملی ، همان ، ج ۱۷ ، باب ۶۱ ، از ابواب الاطعمه المباحه ، ص ۹۱٫ ↑
-
- ۴ –هر چیزی برای تو حلال است تا زمانی که دو شاهد شهادت دهد که در آن مردار است (سوال در مورد پنیر بوده است ) ↑
-
- ۱ –حر عاملی ، همان ، ، باب ۹۷ ، از ابواب احکام الوصایا ، ص ۴۸۲٫ ↑
-
- ۲ – همان ، ج۱۳ ، باب دوم ، از ابواب احکام الوکاله ، ص ۲۸۶٫ ↑
-
- ۱ – خوبی ، ابوالقاسم ، همان ، التنقیح ، فی شرح العروه الوثقی ، تقریر البحث ، سید ابوالقاسم خویی ، ج ۲ ، ص ۳۱۷٫ ↑
-
- ۱ –محقق حلی ، همان ، کتاب الشهادات ، ص۹۲۰ ، نجفی ، محمد حسن ، همان ، ج ۴۱ ، ص ۱۵۵٫ ↑
-
- ۲ –و ان دسته از زنان شما که مرتکب (زنا ) شوند بر علیه انان ۴ شاهد (مرد ) بگیرید ، سوره نساء ، آیه ۱۵٫ ↑
-
- ۳ –چرا چهار شاهد بر آن نیاورده اند ، سوره نور ، آیه ۱۳٫ ↑
-
- ۴ –حر العاملی ، محمد حسن ، همان ، ج ۱۸ ، باب دوازدهم ، از ابواب حد زنا ↑
-
- ۵ –نجفی ، محمد حسن ، ج ۴۱ ، ص ۱۵۴٫ ↑
-
- ۱ –رده اسم مصدر است ، از ارتداد (به معنای کفر بعد از اسلام ) به معنای آنچه که موجب کفر می شود . ↑
-
- ۲ – خویی ، ابوالقاسم ، همان ،ج۱ ، شرایط شهادات ، ص ۱۲۱٫ ↑
-
- ۳ –محقق حلی ، همان ، ج ۷ ، ص ۱۲۶٫ ↑
-
- ۱ –حر العاملی ، ج۱۸ ، باب ۲۴ ، از ابواب شهادات ، ج ۴۲ ، ص ۲۶۷٫ ↑
-
- ۱ –مبانی تکمله ،ج۱ ، ص ۳۳٫رسول خدا (ص) با یک شاهد و قسم صاحب حق قضاوت می نموده اند. ↑
-
- ۱ –حر عاملی ، محمد حسن ، همان ، ج ۱۸ ، باب ۱۴ ، ص ۱۹۲٫ ↑
-
- ۲ –علامه حلی ، همان ، ص ۹۲ ، نجفی ، محمدحسن ، همان ، ج ۴۱ ، ص ۶۹ ، خویی ، ابوالقاسم، ج ۱ ، ص۱۲۸ ↑
-
- ۳ – حر عاملی ، همان ، ج ۱۸ ، باب ۲۴ ، از ابوال شهادات ↑
-
- ۴ –همان ، ج ۱۸ ، باب پانزدهم ، ↑
-
- ۱ –همان ، ج۱۸ ، باب پانزدهم ، هنگامی که به نفع طالب حق دو مرد همراه با قسم شهادت دهند جایز و نافذ است . ↑
-
- ۱ –همان ، ج ۱۸ ، باب بیست و چهارم ، از ابواب شهادات ، ص ۲۶۲ فرمود شهادت زنان در هلال نافذ نمی باشد و سوال نمودم آیا شهادت زنان به تنهایی نافذ است بلی در بکارت و نفسا ↑
-
- ۱ –شهید ثانی ، همان ، ج۳ ، ص ۱۴۴ ↑
-
- ۱ -حر عاملی ، ج ۱۸ ، باب ۴۱ ، ابواب شهادات ، ص ۲۹۴ ↑
-
- ۲ –نجفی ، محمد حسن ، همان ، ج ۴۱ ، ص ۱۷۲ ↑
-
- ۱ –وسایل الشیعه ، ج ۱۸ ، باب بیست و چهار ، شهادات ، ص ۲۶۶ ↑
-
- ۱ – خویی ، ابوالقاسم ، همان ، ج ۱ ، ص ۱۳۴ ↑
“