همانطور که در جدول ۴-۱۲ مشاهده می شود ضرایب استاندارد برای هر ۶ فرضیه تحقیق، اعداد معناداری لازم(بیشتر از ۱٫۹۶) را داشته و بنابراین کلیه فرضیات این تحقیق تایید می شود.
فرضیه۱: شهرت سازمان بر کیفیت خدمات درک شده تاثیر دارد.
فرض : شهرت سازمان بر کیفیت خدمات درک شده تاثیر دارد.
فرض : شهرت سازمان بر کیفیت خدمات درک شده تاثیر دارد.
با توجه به جدول ۴-۱۲، ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۷۹ می باشد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۲۴٫۸۰ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان می دهد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. به این معنا که شهرت سازمان بر کیفیت خدمات درک شده تاثیر دارد.
فرضیه۲: شهرت سازمان بر رضایت مشتری تاثیر دارد.
فرض : شهرت سازمان بر رضایت مشتری تاثیر دارد.
فرض : شهرت سازمان بر رضایت مشتری تاثیر دارد.
با توجه به جدول ۴-۱۲، ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۲۶ می باشد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۴٫۸۲ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان می دهد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. به این معنا که شهرت سازمان با رضایت مشتری رابطه معناداری دارد.
فرضیه۳: شهرت سازمان بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
فرض : شهرت سازمان بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
فرض : شهرت سازمان بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
با توجه به جدول ۴-۱۲، ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۱۴ می باشد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۲٫۴۳ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان می دهد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. به این معنا که شهرت سازمان با وفاداری مشتری رابطه معناداری دارد.
فرضیه۴: کیفیت خدمات درک شده بر رضایت مشتری تاثیر دارد.
فرض : کیفیت خدمات درک شده بر رضایت مشتری تاثیر دارد.
فرض : کیفیت خدمات درک شده بر رضایت مشتری تاثیر دارد.
با توجه به جدول ۴-۱۲، ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۵۳ می باشد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۹٫۷۰ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان می دهد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. به این معنا که کیفیت خدمات درک شده با رضایت مشتری رابطه معناداری دارد.
فرضیه۵: کیفیت خدمات درک شده بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
فرض : کیفیت خدمات درک شده بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
فرض : کیفیت خدمات درک شده بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
با توجه به جدول ۴-۱۲، ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۱۶ می باشد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۲٫۵۸ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان می دهد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. به این معنا که کیفیت خدمات درک شده با وفاداری مشتری رابطه معناداری دارد.
فرضیه۶: رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
فرض : رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
فرض : رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر دارد.
با توجه به جدول ۴-۱۲، ضریب استاندارد شده بین دو متغیر ۰٫۵۰ می باشد. ضریب معناداری بین این دو متغیر ۹٫۵۹ (بیشتر از ۱٫۹۶) نشان می دهد که این رابطه معنادار می باشد. بنابراین فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. به این معنا که رضایت مشتری با وفاداری مشتری رابطه معناداری دارد.
۴-۳) بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی در متغیرهای اصلی تحقیق
به منظور بررسی نقش متغیرهای جمعیت شناختی در متغیرهای اصلی تحقیق از آزمون T مستقل و تحلیل واریانس(ANOVA) استفاد شد. البته ابتدا نرمال بودن جامعه آماری با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این آزمون در جدول ۴-۱۳ آمده است.
جدول۴-۱۳: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع داده های تحقیق
One-Sample Kolmogorov-Smirnov Test
کل
N
۳۸۴
Normal Parametersa
Mean
۳٫۵۴۹۹