۱۸/۴
۴۲/۴
۹۰/۴
۱۴/۴
مشاوره
۴۶/۴
۱۱/۴
۳۲/۴
۶۸/۴
۹۲/۳
۴-۵-۳ توصیف خوشه ها
۱-۳-۵-۴ توصیف خوشه اول
اکثراً مرد، دارای سنی بین ۳۵-۲۶ سال، دارای تحصیلات فوق دیپلم و لیسانس، دارای شغل آزاد، متاهل و سابقه زیر ۵ سال همکاری با بانک هستند. در این خوشه منافع مورد انتظار مشتریان به ترتیب تعهد و تخصص کارکنان، خدمات جانبی، اخلاق و برخورد مناسب و امنیت دارای بیشترین اهمیت میباشند.
نمودار ۵ نمره ابعاد مختلف منافع مورد انتظار در خوشه اول را نشان میدهد.
نمودار ۵-۴: اهمیت ابعاد ۸ گانه در خوشه اول
۲-۳-۵-۴ توصیف خوشه دوم
اکثراً مرد، دارای سن بین ۳۵-۲۶ سال، دارای تحصیلات فوق دیپلم و لیسانس، دارای شغل آزاد و کارمند، متاهل و دارای سابقه زیر ۵ سال همکاری با بانک هستند. در این خوشه منافع مورد انتظار مشتریان به ترتیب تعهد و تخصص کارکنان، گسترش خدمات، خدمات جانبی و بانکداری الکترونیک دارای بیشترین اهمیت میباشند.
نمودار ۶-۴ نمره ابعاد مختلف منافع مورد انتظار در خوشه دوم را نشان میدهد.
نمودار ۶-۴: اهمیت ابعاد ۸ گانه در خوشه دوم
۳-۳-۵-۴توصیف خوشه سوم
اکثراً مرد، دارای سن بین ۳۵-۲۶ سال، دارای تحصیلات زیر دیپلم و دیپلم، دارای شغل آزاد، متاهل و دارای سابقه زیر ۵ سال همکاری با بانک هستند. در این خوشه منافع مورد انتظار مشتریان به ترتیب تعهد و تخصص کارکنان، امنیت، مشاوره و خدمات جانبی دارای بیشترین اهمیت میباشند.
نمودار ۷-۴ نمره ابعاد مختلف منافع مورد انتظار در خوشه سوم را نشان میدهد.
نمودار ۷-۴: اهمیت ابعاد ۸ گانه در خوشه سوم
۴-۳-۵-۴توصیف خوشه چهارم
اکثراً مرد، دارای سن بین ۳۵-۲۶ سال، دارای تحصیلات زیر دیپلم و دیپلم، دارای شغل آزاد، متاهل و دارای سابقه زیر ۵ سال همکاری با بانک هستند. در این خوشه منافع مورد انتظار مشتریان به ترتیب امنیت، تعهد و تخصص کارکنان، خدمات جانبی و بانکداری الکترونیک دارای بیشترین اهمیت میباشند.
نمودار ۸-۴ نمره ابعاد مختلف منافع مورد انتظار در خوشه چهارم را نشان میدهد.
نمودار ۸-۴: اهمیت ابعاد ۸ گانه در خوشه چهارم
۵-۳-۵-۴ توصیف خوشه پنجم
اکثراً مرد، دارای سن بین ۴۵-۳۶ سال، دارای تحصیلات فوق دیپلم و لیسانس، دارای شغل آزاد و کارمند، متاهل و دارای سابقه زیر ۵ سال همکاری با بانک هستند. در این خوشه منافع مورد انتظار مشتریان به ترتیب تعهد و تخصص کارکنان، امنیت، اخلاق و برخورد مناسب و خدمات جانبی دارای بیشترین اهمیت میباشند.
نمودار ۹-۴ نمره ابعاد مختلف منافع مورد انتظار در خوشه پنجم را نشان میدهد.
نمودار۹-۴: اهمیت ابعاد ۸ گانه در خوشه پنجم
جدول ۴-۲۲ خلاصه نتایج آزمونهای آنالیز واریانس برای مقایسه نمرات ابعاد هشت گانه در ۵ خوشه را نشان میدهد. ملاحظه می شود که نمرات هر هشت بُعد در ۵ خوشه دارای تفاوت معنیداری میباشد لذا فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. بدین معنی که بین میانگین نمرات ابعاد هشت گانه منافع مشتریان در ۵ خوشه تفاوت معنیداری وجود دارد.
در ادامه برای یافتن محل اختلاف نمرات در خوشه ها آزمونهای تعقیبی توکی مورد استفاده قرار گرفته است.
جدول۴-۲۲: مقایسه میانگین نمرات ابعاد هشت گانه منافع مشتریان در ۵ خوشه
خوشه
بُعد
آمارهF
اندازه احتمال