تأیید
۴
کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی
تطابق توزیع
۵۳۰/۰
۷۲۷/۳
تأیید
منبع: یافته های تحقیق
بر اساس خروجیهای Pls به بررسی فرضیات فرعی در پژوهش حاضر میپردازیم.
فرضیه فرعی نخست: کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر ترفیعات شرکت خواهد شد.
بررسی ضرایب معنی داری در شکل ۴-۵ گویای این است که میزان آماره تی ولیو در این رابطه برابر با ۶۳۱/۱۳ میباشد که این میزان از قدرمطلق ۹۶/۱ بالاتر است که گویای تایید رابطه فوق
میباشد. شدت تاثیر متغیر در این رابطه برابر با ۷۶۹/۰ میباشد که گویای تاثیر بالای کاهش عدم اطمینان استراتژی های بازاریابی بر ترفیعات محصولات شرکت خواهد شد.
فرضیه فرعی دوم: کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر قیمت محصولات شرکت خواهد شد.
بررسی ضرایب معنی داری در شکل ۴-۵ گویای این است که میزان آماره تی ولیو در این رابطه برابر با ۹۰۴/۶ میباشد که این میزان از قدرمطلق ۹۶/۱ بالاتر است که گویای تایید رابطه فوق میباشد. شدت تاثیر متغیر در این رابطه برابر با ۶۴۰/۰ میباشد که گویای تاثیر بالای کاهش عدم اطمینان استراتژی های بازاریابی بر قیمت محصولات شرکت خواهد شد.
فرضیه فرعی سوم: کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر محصولات شرکت خواهد شد.
بررسی ضرایب معنی داری در شکل ۴-۵ گویای این است که میزان آماره تی ولیو در این رابطه برابر با ۱۳۲/۷ میباشد که این میزان از قدرمطلق ۹۶/۱ بالاتر است که گویای تایید رابطه فوق میباشد. شدت تاثیر متغیر در این رابطه برابر با ۶۴۵/۰ میباشد که گویای تاثیر بالای کاهش عدم اطمینان استراتژی های بازاریابی بر محصولات شرکت خواهد شد.
فرضیه فرعی چهارم: کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر توزیع شرکت خواهد شد.
بررسی ضرایب معنی داری در شکل ۴-۵ گویای این است که میزان آماره تی ولیو در این رابطه برابر با ۷۲۷/۳ میباشد که این میزان از قدرمطلق ۹۶/۱ بالاتر است که گویای تایید رابطه فوق میباشد. شدت تاثیر متغیر در این رابطه برابر با ۵۳۰/۰ میباشد که گویای تاثیر بالای کاهش عدم اطمینان استراتژی های بازاریابی بر توزیع خدمات و محصولات خواهد شد.
در ادامه به بررسی فرضیات اصلی پژوهش در مدل حداقل مربعات جزئی پرداخته ایم.
منبع: تحقیق حاضر
شکل۴-۷: مدل حداقل مربعات جزئی در حالت ضرایب معنی داری (فرضیات اصلی)
منبع: تحقیق حاضر
شکل۴-۸: مدل حداقل مربعات جزئی در حالت ضرایب استاندارد (فرضیات اصلی)
۴-۷-۲-۲ آزمون فرضیه های اصلی
فرضیه اصلی نخست: استفاده از شبکه ها از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی خواهد شد.
با توجه به ضریب مسیر به دنبال بررسی نقش میانجی یا واسط برای کاهش عدم اطمینان محیطی در رابطه بین استفاده از شبکه ها و تطابق عناصر آمیخته بازاریابی خواهیم پرداخت.
مسیر
ضریب مسیر
اثر مستقیم در ارتباط شبکه ها با عناصر آمیخته بازاریابی
۳۹۹/۰= β ۳۰۷/۳t=
اثر غیرمستقیم با توجه به نقش میانجی کاهش عدم اطمینان استراتژیهای بازاریابی
۱۴۸/۰=۳۵۸/۰*۴۰۴/۰