۱۹۸۹
فروش ، سود آوری، تحقیقات بازاریابی
پنجاه درصد شرکتهایی که ازروشهای رسمی تحقیقات استفاده نمیکنند فروش و سود آوری مشابهی با شرکتهایی دارند که ازاین روشها برای جمع آوری اطلاعات استفاده میکنند.
جعفری ثالث
۱۳۹۱
ویژگی های محصول، تناسب قیمت، توزیع، ترفیع ، آگاهی از برند.
نتایج مشخص می شود که هر چه قدر شرکت ها بر بهبود عناصر امیخته بازاریابی خود اهمیت بیشتری دهند، شاهد رشد و توسعه و بهبود بیشتری در برند خود خواهند بود.
حق ویردی زاده
۱۳۹۳
محصول، سیاستهای قیمتی، فعالیتهای ترفیعی و فعالیتهای توزیعی
آمیزههای بازاریابی(سیاستهای مربوط به محصول، سیاستهای قیمتی، فعالیتهای ترفیعی و فعالیتهای توزیعی) در ارتقای سطح صادرات عسل شهرستان خوی به کشورهای همجوار(ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان) نقش موثری ایفا میکنند و در میان p4 آمیزه بازاریابی، سیاستهای مربوط به محصول بیشترین تاثیر را در ارتقای سطح صادرات عسل شهرستانخوی به کشورهای همجوار دارد.
دیانت
۱۳۹۲
استراتژیهای بازاریابی، رضایتمندی
نتایج تحقیق نشان می دهد که طی دو دهه گذشته سازمانهای بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود پی برده اند و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید میباشد و شناخت و به کارگیری استراتژیهای بازاریابی شرکتهای موفق کمک قابل توجهی به رفع موانع موجود در مدیریت بازار و بازاریابی خواهد کرد.
شفیعیان
۱۳۹۰
کیفیت محصول، آمیخته بازاریابی ، توسعه صادرات
عنصر محصول آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات پودرهای شوینده شرکت سرمایه گذاری مهدتابان به کشور عراق تاثیر گذار است.
اعرابی
۱۳۸۸
استراتژی بازاریابی بین الملل ، ابعاد محیطی سازمان، زیرسیستمهای بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی
اثر هماهنگی درونی نسبت به هماهنگی بیرونی بر عملکرد صادراتی بیشتر است مدل کمی تحقیق نیز که حاصل تحلیل رگرسیون چندمتغیره به روش گام به گام می باشد نشان می دهد که سهم متغیر هماهنگی درونی در پیش بینی عملکرد صادراتی شرکتها، ۲۲۵/۰ بوده ولی سهم متغیر هماهنگی بیرونی ۱۶۲/۰ بوده که خود تایید کننده تاثیر بیشتر متغیر هماهنگی درونی بر عملکرد صادراتی شرکت ها می باشد.
حسینی
۱۳۷۹
عدم ثبات در قوانین تجاری و مالی، بروکراسی اداری، عدم اعطای تسهیلات و امتیازات لازم به صادرکنندگان
صادرکنندگان نیز به علت عدم آشنائی با فنون مختلف بازاریابی و عدم شناخت لازم از مصرفکنندگان، بازار، رقبا و سایر متغیرهای تاثیرگذار بر فرایند صادرات خرما، نتوانستهاند خرمای صادراتی را در مکان مناسب زمان مناسب و به شکل مورد نظر مشتری ارائه دهند.
مردانه
۱۳۷۷
قوانین و مقررات صادراتی، استراتژیهای مناسب بازاریابی
نتیجه حاصل از پژوهش حاضر پرداختن به صادرات در صنعت سیمان را مورد تاکید قرار میدهد. بر اساس مدارک موجود، کشورهای آسیایی اقدام به افزایش تولید در سطح گستردهای نمودهاند و اگر چنانچه قوانین و مقررات صادراتی و سایر مشکلات صنعت سیمان حل نشود، در آیندهای نه چندان دور، قادر به صادرات و رقابت در بازارهای خارجی نخواهیم بود.