SD
۱ (۵-۱ ) M
جستجوی اطلاعات ( شامل استفاده از موتورهای جستجوگر )
۷۹/۰
۷۶/۳
۷۷/۰
۷۶/۳
۲۳۰/۰
انتخاب اطلاعات
۸۳/۰
۳۱/۳
۸۰/۰
۳۲/۳
۳۳۳/۰
خودارزیابی پیامدهای یادگیری شامل ( آموزش های آنلاین / پرسشنامه ها / سوابق یادگیری)
۹۱/۰
۲۶/۳
۹۰/۰
۲۵/۳
۴۵۷/۰
مقایسه و تجزیه و تحلیل اطلاعات ( شامل استفاده ازورقه های توزیع شده )
۹۴/۰
۰۴/۳
۹۱/۰
۰۵/۳
۲۰۹/۰
گزارش تویسی و ارائه آن ( شامل ارائه بصورت پاورپوینت یا وب سایت )
۰۲/۱
۰۲/۳
۹۸/۰
۰۱/۳
۰۲۰۲/۰
۱ـ مقیاس ۵ نقطه ای لیکرت که از کاملاً مخالفم = ۱ تا کاملاً موافقم = ۵ مرتب شده بود
۲ـ ۰۵/۰ < P
جدول ۲ـ میزان توافق والدین درباره ی قابلیت دانش آموزان در استفاده از IT برای اجرا ی مهارت های پردازش اطلاعات
بطور خلاصه ، در هنگ کنگ والدین عموماً نظر مساعدی در مورد کاربرد IT در تعلیم و تربیت دارند. .آنان اهمیت مهارت IT را در پیشرفت آینده ی فرزندانشان شناختند . تاثیر مثبت IT در تعلیم و تربیت در یادگیری دانش آموزان تأئید کردند ، و اعتقاد داشتند که فرزندانشان قادرند که مهارت های پردازش اطلاعات را در حوزه های شناختی و فراشناختی به کار ببندند تا از IT در وظایف و تکالیف گوناگون استفاده کنند . این والدین همچنین نشان دادند که فرزندانشان را تشویق می کنند تا از IT جهت تعلیمات پس از مدرسه استفاده کنند ، چرا که از فراهم شدن فرصت های ایجاد مهارت های فنی در فرزندانشان اطمینان داشتند .
۲ـ ۴ ـ حمایت والدینی برای کاربرد IT در تعلیم و تربیت
والدین به دو گونه از فرزندانشان در مورد یادگیری از طریق IT در خانه حمایت کردند : فراهم کردن فرصت ها و امکانات مربوط به IT برای فرزندانشان که از IT جهت یادگیری استفاده کنند ، و دغدغه ونگرانی والدین در حمایت از فرزندانشان برای یادگیری بوسیله ی IT در خانه . در رابطه با نوع اول می توان گفت ، یافته های این تحقیق نشان می دهد که والدین در هنگ کنگ تاحد زیادی جهت فراهم کردن تسهیلات و امکانات IT در این تحقیق نشان می دهد که والدین در هنگ کنگ تا حد زیادی جهت فراهم کردن تسهیلات و امکانات IT در منزل از فرزندانشان حمایت می کنند . بیش از ۹۰% از جامعه ی تحقیق ( ۹۳% در MS1 و ۹۴% در MS2 ) گزارش دادند که رایانه را برای خانه شان تهیه کرده اند . همچنین بیش از ۹۰% این والدین ( ۹۴% در MS1 و ۹۵% در MS2 ) اظهار داشتند که متعهد می شوند خدمات اینترنت را برای این کامپیوترها فراهم کنند و ۹۲% ازآن ها گفتند ( در هر دو پژوهش ) اینترنت آن ها دارای پهنای باند خوبی است .
لازم به ذکر است که یک افزایش آماری معناداری در درصد والدینی که می گفتند به اینترنت دسترسی دارند بین MS1 و MS2 وجود دارد . همچنین به نظر می رسد که در هنگ کنگ والدین فرصت های کافی را برای استفاده از کامپیوتر در خانه ، در اختیار فرزندانشان قرار می دهند . در MS1 ، ۷۲% از جامعه ی آماری خاطرنشان کردند که فرزندانشان در منزل بطور زیاد یا خیلی زیاد از کامپیوتر استفاده می کنند ، با میانگین ۱۲/۴ ( ۹۸% = SD ) درمقیاس ۵ نقطه ای لیکرت که از هرگز = ۱ تا خیلی زیاد = ۵ مرتب شده بود . هر چند در MS2 یک کاهش آماری معناداری در این درصد تا ۷۰% ) M=4/70،۹۷% = SD ) .
این والدین همچنین تا حد زیادی دغدغه و نگرانی در جهت حمایت از فرزندانشان برای یادگیری از طریق IT در خانه را داشتند . علاوه بر فراهم کردن امکانات و فرصت های استفاده از IT در منزل برای آن ها ، والدین می گفتند که از راه های گوناگونی برای حمایت فرزندانشان جهت استفاده از IT برای یادگیری استفاده کرده اند ( نگاه کنید به جدول ۳ ) .