طراحی نظام نامه اجرایی تسهیل دسترسی ذی نفعان خارج از سازمان به دستاوردهای علمی ناجا
طراحی نظام نامه اجرایی مشارکت مستمر و حداکثری ذی نفعان خارج از سازمان با پلیس
طراحی نظام نامه اجرایی کیفی سازی خدمات پلیس جامعه محور.
فرایند های کیفی سازی خدمات پلیس جامعه محور، تدوین و مطابق آن اقدام شود.
۲-۵-۵- پیشنهادهای مبتنی بر یافته های فرعی تحقیق برای عملیاتی کردن الگو:
بازنگری در برنامه های راهبردی ناجا متناسب با الگوی طراحی شده.
به منظورفرهنگ سازی درامرارزیابی عملکرد، سلسله همایش های سالیانه برای مدیران و کارشناسان عالی رتبه و محققان برگزار گردد.
با توجه به نقش و اهمیت سیستم ارزیابی عملکرد در مدیریت راهبردی ناجا، ضروری است نظام ارزیابی عملکرد ناجا تدوین و ابلاغ گردد..
نرم افزار ارزیابی عملکرد، بر مبنای الگوی ارائه شده، طراحی شود.
پتانسیل و ظرفیت های عملکرد ناجا متناسب با مأموریت مورد بازنگری قرار گیرد.
ازالگوی طراحی شده در برنامه ریزی راهبردی حوزه ی یگان های ناجا استفاده شود.
در مأموریت های ناجا و یگان های آن بازنگری صورت پذیرد.
۳-۵-۵- پیشنهاد برای محققین و پژوهشگران آتی:
عملکرد ناجا با بهره گرفتن از این الگو ارزیابی شود.
با توجه به نتایج به دست آمده از الگو، پیشنهاد می شود این الگو را در رابطه با سایر دستگاه های غیر نظامی هم به آزمون گرقته و نتایج تحقیق بررسی شود.
۶-۵- مشکلات و محدودیت ها:
بدون شک، هر فعالیت پژوهشی با محدودیت هایی روبرو می باشد، نکته مهم این است که پژوهشگر بتواند تا حد امکان محدودیت های انجام تحقیق را برطرف نماید.. مهم ترین محدودیت های تحقیق حاضر، عبارتند از:
۱- مولفه ها و معیارهای ارائه شده برای این تحقیق کافی و وافی است ولی برای تعیین شاخص ها به نظر می رسد نیاز به تعریف شاخص های فراوانی متناسب با شرح وظایف هر یگان، می باشد که در این تحقیق به آن پرداخته نشده است.
۲- یافته های این پژوهش با اندکی تغییر قابل استفاده در کلیه یگان های ناجا نیز می باشد، اما برای تعمیم به سایر سازمان های دولتی و خصوصی باید در برخی از مؤلفه های آن تغییرات کلی صورت گرفته و متغیرهای آن بومی سازی شود..
۳- نبود ادبیات کافی در زمینه الگوسازی و انواع آن که خوشبختانه الگوشناسی، یکی از دستاوردهای این پژوهش خواهد بود..
۴- زمان بر و طاقتفرسا بودن تحلیل دادههای کیفی.
۵-از آنجا که کدگذاری و تحلیل داده می تواند بسیارذهنی باشد، ممکن است گاهی اوقات منجر به رابطه های علی قابل تردید شده باشد..
پایان
منابع
منابع فارسی:
آذر، عادل و معماریانی، عزیزالله (زمستان ۱۳۷۳و بهار ۱۳۷۴)، AHP تکنیکی نوین برای تصمیم گیری گروهی، فصلنامه دانش مدیریت، شماره ۲۷ و ۲۸.
آرین پور، محمد (۱۳۷۹). بررسی تطبیقی ارزیابی عملکرد بازرسی و نظارت از دیدگاه امام علی (ع)، مجموعه مقالات دومین همایش بررسی ابعاد ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور، تهران: دفتر ارزیابی عملکرد مدیریت یا زمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
آرمسترانگ، مایکل(۲۰۰۶). مدیریت استراتژیک منابع انسانی. ترجمه سید محمد اعرابی و امید مهدیه (۱۳۹۱). دفتر پژوهش های فرهنگی
آرمسترانگ، مایکل (۱۳۸۱) . مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران : انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول .
آقایی، اصغر ( ۱۳۸۲)، بررسی میزان کارآیی و اثربخشی مراکز تعمیرات خودرویی ناجا در تهران بزرگ (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه امام حسین (ع)، تهران.
ارویند ورما، (۲۰۰۷) اندازه گیری کارایی پلیس در هند، کاربردی از تحلیل پوششی دادهها (DEA) ترجمه امیر مسعود عرب گروه تحقیقات منابع و بهره وری دفترتحقیقات کاربردی معاونت طرح وبرنامه و بودجه ناجا.
ابن الرسول، علی اصغر (۱۳۸۷)، روش پیادهسازی و توسعه مدل کارت امتیازی متوازن در سازمانهای صنعتی، دانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده صنایع.
ابن عربی، محیالدین،(۱۳۶۶) فصوص الحکم، تعلیقات ابوالعلا عفیفی، تهران، انتشارات الزهراء.
احسانی، رحیم (اسفند ۱۳۸۳) طراحی یک مدل ارزیابی عملکرد یکپارچه دینامیک برای مراکز تحقیقاتی، رساله دکترا، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده مهندسی صنایع
استونر، جیمز، و دیگران، (۱۳۷۹). مدیریت، ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، چاپ اول، جلد اول، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
اسکات، ریچارد (۱۳۸۲). سازمانها: سیستمهای حقوقی، حقیقی و باز، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: انتشارات کمال تربیت، چاپ دوم، ۱۳۸۲.
اشنایدر، سوزان، سی و لویی بازسو، ژان، (۱۹۹۷). مدیریت در پهنه فرهنگ ها، ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول.
اشمیت، ریچارد،(۱۳۷۵ ) “سرآغاز پدیدارشناسی"، ترجمه شهرام پازوکی، فرهنگ، ش ۱۸.
اصغرپور، محمد جواد (۱۳۸۲)، تصمیم گیری گروهی و نظریه بازی ها با نگرش تحقیق در عملیات، انتشارات دانشگاه تهران.
اعرابی سید محمد و فیاضی مرجان (۱۳۸۸)، استراتژی منابع انسانی، انستیتو ایزایران، چاپ اول
الخوری الشرطونی، سعید (۱۳۷۴)، اقرب الموارد، ج ۵، دارالدسوه للطباعه و النشر، تهران.
الوانی، سیدمهدی (۱۳۸۰)، “مدیریت عمومی"، نشرنی.
الهی، شعبان (۱۳۷۸). مثلث عملکرد سازمانی، مجموعه مقالات دومین جشنواره شهید رجایی، ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور، تهران، سازمان امور اداری و استخدامی کشور.
انواری، رستمى، على اصغر، نیک نفس، على، خسرو انجم، داوود (تابستان ۱۳۹۰)، ارزیابى کارآیى نسبى واحدهاى پلیس با بهره گرفتن از روش تحلیل پوششى داده ها: مطالعه مرورى ، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامى، سال ششم، شماره دوم، ۲۲۲-۲۴۱.
انواری رستمی، علی اصغر و همکاران (١٣٩١). ارزیابی عملکرد به کمک فرایند تحلیل شبکه ای فازی(FANP) و رویکرد کارت امتیازی متوازن ( (BSC مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اصفهان، مجله مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، جلد ۷، شماره ۲۲
ایکاف راسل، مگیدسون جیسون، آدیسون هربرت (۱۹۹۸)، طراحی آرمانی: خلق آینده سازمان، سلطانی مسعود (مترجم)- تهران: آسیا.
ایزک، استفان (۱۹۹۸). “راهنمای تحقیق و ارزشیابی در روانشناسی و علوم تربیتی"، ترجمه علی دلاور، تهران: نشر ارسباران.
اولیور، ساندرا (۱۳۸۸). استراتژی روابط عمومی. (ترجمه سید محمد اعرابی و مرجان فیاضی). تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ اول.
بارکینسون ، نورث کوت ، رستم جی وسایر، ۱۳۶۹ ،” اندیشه های بزرگ درمدیریت ،” ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی ، تهران: مرکز آموزش بانکداری.
دانلود فایل های پایان نامه با موضوع طراحی الگوی راهبردی ارزیابی عملکرد یگان های ناجا- فایل ...