۰۰۱/۰p <
آماره آزمون تحلیل واریانس: ۸۷۳/۶۳۷ سطح معناداری مدل : ۰۰۱/۰p< ضریب همبستگی: ۷۸۹/۰
ضریب تعیین مدل رگرسیونی: ۶۲۲/۰ آماره دوربین واتسون: ۸۹۷/۱
ضریب تعیین بدست آمده از جداول ۴-۱۲ نشان می دهد که با بهره گرفتن از متغیر تعهد می توان تا ۲/۶۲ درصد از تغییرات موجود در متغیر سیستم نوین بانکداری را توجیه نمود. با توجه به مقدار آماره ی دوربین واتسون بدست آمده نیز می توان گفت که از لحاظ استقلال جملات خطا، مدل مذکور از نیکویی برازش مناسب برخوردار می باشد. نتایج آزمون تحلیل واریانس در جدول نیز میزان تغییرات توجیه شده متغیر پاسخ سیستم نوین بانکداری در این مدل را، در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰، معنادار می داند.
با توجه به سطح معناداری بدست آمده برای آزمون صفر بودن ضریب رگرسیونی مؤلفه تعهد (کمتر از ۰۰۱/۰)، می توان گفت که در حضور این مؤلفه در مدل رگرسیونی معنادار بوده است. بنابراین فرضیه ی مربوط به این سؤال پژوهش در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰ پذیرفته می شود. در نتیجه تعهد دارای رابطه ای مثبت و معنادار با سیستم نوین بانکداری در شعب بانک ملی شهر خرم آباد می باشد. ضریب رگرسیونی برآورد شده برای مؤلفه تعهد برابر ۸۲۲/۰ بدست آمده است، بدین معنا که به ازای یک واحد تغییر در این مؤلفه به ۸۲۲/۰ واحد افزایش در متغیر سیستم نوین بانکداری خواهیم داشت. مدل رگرسیونی برازش شده را می توان بطور خلاصه بصورت زیر نشان داد:
خطا + (تعهد) ۸۲۲/۰ + ۴۶۹/۰= سیستم نوین بانکداری
آیا بین مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم نوین بانکداری شعب بانک ملی شهر خرم آباد رابطه معنی داری وجود دارد؟
جزئیات برازش مدل رگرسیونی بین متغیر پاسخ سیستم نوین بانکداری و متغیر پیش بینی کننده مدیریت ارتباط با مشتری در جدول ۴-۱۳ نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۳ : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم نوین بانکداری
پارامتر
ضریب رگرسیونی
خطای برآورد
ضریب استاندارد شده
آماره آزمونt
سطح معناداری
عدد ثابت
۴۳۷٫
۰۸۸٫
۴٫۹۶۴
۰۰۱/۰p <
مدیریت ارتباط با مشتری
۸۳۱٫
۰۲۵٫
۸۶۰٫
۳۳٫۲۲۱
۰۰۱/۰p <
آماره آزمون تحلیل واریانس: ۶۴۷/۱۱۰۳ سطح معناداری مدل : ۰۰۱/۰p< ضریب همبستگی: ۸۶۰/۰
ضریب تعیین مدل رگرسیونی: ۷۴۰/۰ آماره دوربین واتسون: ۰۱۵/۲
از آنجایی که مقدار آماره دوربین واتسون بدست آمده از جدول ۴-۱۳ بین ۵/۱ تا ۵/۲ است، می توان فرض استقلال جملات خطای رگرسیونی را پذیرفت. با توجه به ضریب تعیین بدست آمده (۷۴۰/۰)، با بهره گرفتن از متغیر توضیحی مدیریت ارتباط با مشتری می توان تا ۷۴ درصد از تغییرات موجود در متغیر سیستم نوین بانکداری را توجیه نمود. همچنین نتیجه آزمون تحلیل واریانس موجود در جدول، مدل برازش شده را (با توجه به سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰) در سطح خطای نوع اول ۰۵/۰، معنادار برآورد کرده است.