۲- رهبری ضعیف
۳- کمکهای ناکافی از خریداران و مشتریها در فرآیندهای CRM
۴- موانع سیستمهای wireless مدیریت ارتباط با مشتری
۴- مقاله دیگری توسط هافرنن و همکارانش (۲۰۰۸) انجام گرفته است در این تحقیق، محقق به دنبال بررسی تاثیر ابعاد بازاریابی رابطه مند بر عملکرد بانک می باشد دراین پژوهش متغیرهای احتمال و هوش هیجانی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد بانک و به عنوان متغیر وابسه در نظر گرفته شده است. نتایج بررسی های حاصل نشان می دهد که بین متغیرهای مستقل و عملکرد بانک رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
فصل سوم
مواد و روش ها
۳-۱- مقدمه
در فصل حاضر کلیه اقدامات و روشها و فنونهایی که برای جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده میشود، تبیین میگردد. نخست نوع و روش تحقیق توضیح داده میشود. سپس به تفکیک و تبیین جامعه و نمونه آماری و روش نمونهگیری میپردازیم؛ همچنین نحوه طراحی پرسشنامه و روایی و پایایی آن و روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های بدست آمده از جامعه مدنظر مورد بحث قرار میگیرد.
۳-۲- روش تحقیق
تحقیق حاضر یک مطالعهی توصیفی از نوع همبستگی میباشد. برای جمع آوری مطالب و مبانی نظری تحقیق از منابع کتابخانهای، مجلات، نشریات و اینترنت استفاده گردیده است. هدف تحقیق همبستگی عبارت است از درک الگوهای پیچیده رفتاری از طریق مطالعه همبستگی بین این الگوها و متغیرهایی که فرض میشود بین آنها رابطه وجود دارد. همچنین این تحقیق از نظر هدف کاربردی است که از نتایج آن میتوان در شرکتهای خدماتی بانکها و شرکتهای بیمه استفاده کرد.
۳-۳ - جامعه آماری
جامعه آماری به عنوان همه عناصری تعریف میشود که دارای یک یا چند ویژگی مشترک هستند و امکان دارد برای مطالعه انتخاب شوند. جامعه در حقیقت شامل همه عناصری است که موضوع یک پژوهش معین در آن مصداق پیدا میکند (ناصر، ۱۳۸۲ : ۵۷ ).
جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان دائمی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اردبیل میباشد که در محدوده زمانی مشخص به کارگزاریهای بیمه مراجعه کردهاند.
۳-۴- نمونه آماری
نمونه برداری فرایند انتخاب کردن تعداد کافی از میان اعضای جامعه آماری است، بطوریکه با مطالعه گروه نمونه و فهمیدن خصوصیات یا ویژگیهای آزمودنیهای گروه نمونه بتوان این خصوصیات یا ویژگیها را به اعضای جامعه تعمیم داد (سکاران، ۱۳۸۶، ص ۲۹۵).
برای تعیین حجم نمونه در این پژوهش از فرمول کوکران در حالت حجم جامعه نامعلوم استفاده گردید؛ که بر اساس این فرمول تعداد نمونه ۹۶ بدست آمد، با این حال برای در نظر گرفتن افت و افزایش اعتبار و تعمیم پذیری نتایج تعداد نمونه ۱۰۲ نفر انتخاب گردید، که در قلمرو زمانی سال۱۳۹۱درطول یک سال به کارگزاریهای این بیمه مراجعه کردهاند.
n= : فرمول کوکران در حالت حجم نمونه نامعلوم
z= 1.96 p=q= 0.5 d= 0.1
۳-۵- روش نمونه گیری
با توجه به گستردگی شعب از نظر مکانی و تعداد زیاد مشتریان و در دسترس نبودن فهرست کاملی از مشتریان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است که در مجموع کل نمونه مورد بررسی ۱۰۲ نفر میباشد.
۳-۶- ابزار گردآوری اطلاعات
ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد در بعضی از مواقع از طریق روشFace to Face (مصاحبه رو در رو) داده ها جمعآوری شده است.
۳-۷- نحوهی تدوین پرسشنامه
برای تهیه پرسشنامه ابتدا شاخصهای هر یک از متغیرها تعریف و بر اساس آن پرسشنامه طراحی شده است و همچنین پرسشنامه هایی که درباره موضوع و متغیرهای مورد نظر تنظیم شده بود با بررسی و تطبیق آن با جامعه آماری مورد نظر ملاک طراحی و تهیه پرسشنامه پژوهش حاضر قرار گرفته است. سؤالات پرسشنامه در دو بخش تنظیم گردیده که در ذیل بیان میگردد:
بخش اول: شامل سؤالات عمومی است. این بخش پنج سؤال از مشتریان خواسته که نوع جنسیت، سن، میزان تحصیلات، وضعیت اشتغال و میزان درآمد را مشخص نمایند.
بخش دوم: شامل سؤالات اختصاصی است در این بخش ۳۰ سؤال درباره چهار متغیر مستقل یا همان فرضیههای تحقیق و متغیر وابسته طراحی شده است.
این پرسشنامه به شکل طیف پنج گزینهای لیکرت تنظیم و در سه برگ کاغذ A4 توزیع شده، از تعداد ۱۲۰ پرسشنامه توزیع شده بین مشتریان ۱۰۸ پرسشنامه جمعآوری گردیده و از بین ۱۰۸ پرسشنامه، ۶ پرسشنامه به صورت ناقص پر شده بود که در تجزیه و تحلیل دخیل داده نشدند.
۳-۸- روایی و پایایی پرسشنامه
در این پژوهش برای تعیین پایایی پرسشنامه یک نمونه کوچک ۲۰ نفری به صورت آزمایشی انتخاب و پرسشنامه بین آنها توزیع و گردآوری شد. بر مبنای پاسخ ارائه شده توسط پاسخگویان، از ضریب آلفای کرونباخ و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS استفاده شد.
ضریب آلفای کرونباخ به طریق زیر محاسبه میشود:
(فرمول آلفای کرونباخ)
که در آن:
n = تعداد سؤالهای تست
۲Si = واریانس سؤال i
۲St = واریانس کل تست
در این تحقیق مقدار آلفا با توجه به فرمول بالا ۸۵ درصد بدست آمده که نشان میدهد پرسشنامه استفاده شده پایا میباشد.
روایی پرسشها با بهره گرفتن از روایی محتوی و بر اساس نظر خبرگان علمی و اساتید محترم و کارشناسان امور بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آزمون شد. برای این کار در طراحی پرسشنامه به دو صورت عمل شد. نخست مراجعه به پرسشنامه های موجود و مرتبط با موضوع و دوم طرح سؤال و مشورت با خبرگان علمی و اساتید محترم و صاحبنظران و کارشناسان بود که از این طریق اصلاحات لازم در سؤالات انجام و برای تحقیق نهایی آماده گردید.
۳-۹- روش تجزیه و تحلیل دادهها
در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. ابتدا با بهره گرفتن از آزمون کولمونگروف – اسمیرنف نرمال بودن یا نبودن متغیرها مورد بررسی قرار گرفت. به علت نرمال بودن از ضریب همبستگی پیرسون و همچنین روش رگرسیون چند متغیره استفاده گردید.
فصل چهارم
نتایج
۴-۱- مقدمه
همان گونه که قبلاً اشاره شد هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل بود. در این بخش یافته های پژوهشی در دو بخش ارائه میشود: الف) یافته های جمعیت شناختی ب) یافته های استنباطی
۴-۲- یافته ها
۴-۲-۱- یافته های جمعیت شناختی:
راهنمای نگارش پایان نامه در مورد بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با ...